Qoola Qvinnor blue logo 2

Pia Anderson tipsar - Så gör du en bra hisspitch!

pia anderson

TEXT: Pia Anderson www.piaanderson.se

Allt du gör och säger – varje dag, året runt – bygger varumärket, och då kan du bara förhålla dig till det på två olika sätt. Antingen bygger du varumärket medvetet eller så låter du det ske omedvetet. Vad väljer du?

 

Varför ska vi anlita dig?

Upplever du att det är priset som avgör? Om det är så kan du vara helt säker på att ditt erbjudande inte skiljer sig från konkurrenternas. I själva verket skiljer ni er åt på en hel rad punkter, men du lyfter inte fram det i säljsamtalet eller i marknadsföringen, därför har kunden bara priset att jämföra med. När kunden frågar ”Varför ska jag välja dig?” Har du då tre goda argument som svarar mot kundens behov i ryggmärgen?

 

Läs mer

Har du tänkt på att din utsida också är din förpackning?

blog bövik businessblog

Qoola Qvinnor Business Blog

Artikel av Elisabeth Bövik, Dipl. Färg- och stilkonsult, www.colorme.se


Eftersom jag nyligen studerat dräkthistoria vill jag ge en mycket kort historisk återblick varför vi idag klär oss som vi gör när det handlar om formella businessområden. Från 1500 till sekelskiftet ser vi hur män och kvinnor som tillhörde eliten klädde sig mycket exklusivt och dyrbart. Denna förpackning visade nämligen att de tillhörde en priviligierad klass. De var strängt upptagna med affärer och representation behövde inte befatta sig med vanligt kroppsarbete.

Läs mer


Kontakt

Siv Thuresdotter
grundare/vd
Qoola Qvinnor Business  - affärsnätverk i Sverige och Spanien
Firma Qoola Qvinnor Business/godkänd för F-skatt
tel: 0702-919648
siv@qoolaqvinnor.se
Göteborg, Sverige

Qoola Qvinnor Business är ett av Sveriges största affärsnätverk, vi samverkar via digitala mötesplatser och event. Möt oss på sociala webben: